2011-10-15. Šeštadienis. Monserat vienuolynas.
Rytas su
žadintuvu. Net be viešbučio pusryčių. Jie prasideda 8 val., o mes norime
pirmuoju keltuvo pakilimu pakilti.
Kad
vakar ir sužiūrėjom traukinio išvažiavimo vietą, netgi bilietų pirkimo
automatą pamaigėme (visa tai dėl to, kad internetiniame Barselonos
turizmo gide rašome, jog rasti R5 traukinį labai sudėtinga ir gali
reikti nemažai laiko klaidžiojimams. Nežinau, gal mes užtaikėme
tinkamoje vietoje užeiti, bet radome traukinių terminalą greitai. Viskas
sužymėta, reikia tik nuorodas sekti.), į Espanya stotį atvažiuojame
labai anksti. Dar prasukame ratą vakarykščių fontanų vietoje. Ryte čia
tylu ir tuščia. Fontanų žymių kaip nebūta.
Kvėptelėję tyru oru
leidžiamės į tą pačią metro stotį, sekam traukinio ženkliuką ir
atsiduriame prie savitarnos aparatų, pardavinėjančių bilietus. Prie pat aparatų stovi keletas žmonių su
raudonais kostiumais. Užteko tik akių kontakto ir praeina moteriškė,
kuri padeda nupirkti bilietus. Imame už 23 eur, Monserat turą. Renkamės
kilimą keltuvu iš Aeri. Keltuvo bilieto niuansai interneto platybėse jau n kartų aptarti, bet
pasikartosiu, kad į jį įeina traukinio bilietas pl. Espanya-Aeri
(pirmyn-atgal); keltuvas Aeri (pirmyn –atgal); nuo vienuolyno
funikulierius į kalnus st. Joan (pirmyn-atgal) ir
metro bilietas.
Iki traukinio dar yra laiko. Lūkuriuojame.
Atvažiuoja traukinys į mūsų taką, R5 Manresa. Paskui užrašas pavirsta į
R5 Martorell. Laikas lyg ir ne mūsų dar... Klausiame vagone prie durų
stovinčio vaikinuko su knyga, ar nuvažiuosime šiuo traukiniu į Monserat.
Vaikinas labai išsamiai paaiškina rodydamas į lemputes virš vagono durų
viduje: šio traukinio lentelėje dega lemputės tik iki Martorall,
vadinasi ir traukinys važiuoja tik iki Martorall. Padėkojame ir
užtikrinčiau laukiame savo traukinio. Po mūsų, mačiau, to paties vaikino
klausė to paties dar gal kokie 6 žmonės (nes visiems lemputes rodydavo, o ir jie išlipdavo).
Taigi, sulaukiame savo traukinio, jau dabar ant jo dega R5 Manresa.
Važiuojame
valandą. Kadangi tais laikais dar nesinaudojau GPS, turėjau atsispausdinusi stotelių pavadinimus, bet visas
stoteles rodė tablo ir pranešinėjo. Kadangi žmonių buvo daug, nuėjome
iki pačio galo – į pirmąjį vagoną. Todėl Aeri stotelėje išlipame vos ne
pirmosios ir keliolika metrų paėjusios patenkame į patį pirmą keltuvą.
Kylant jaučiu, kad oras nešiltas. O viršuje net labai nemalonus šaltukas padvelkė.
Vaizdai iš keltuvo.
Nueiname link vienuolyno, apžiūrime. Iš pat ryto žmonių minios. Juk ir išeiginė diena.
Apėję vienuolyno ansamblį kylama pėsčiųjų trasa į kalnus. Sukame link sant Jaroni.
Anot internete rastos informacijos, 12 val. turi giedoti
bernelių choras. Laiko dar turime, nusprendžiame eiti pasivaikščioti į kalnus. Bet paeiname tik 20 minučių, iki st. Anna aikštelės. Grįžtame,
nes užgirdome
gaudžiančius varpus ir lyg kažką giedant.
Kai nusileidome atgal prie vienuolyno, mišios jau buvo įpabaigą. Po to visi buvę prie altoriaus išėjo, žmonės iš
bazilikos pakilo. Pradėti leisti lankytojai prie Juodosios Marijos. Dar
palukuriavom 12-kos, bet tą valandą taip niekas ir neprasidėjo. Matyt
buvo ne ta diena, mišios vyko kitu laiku – 11 val. Stende parašyta, kad
mišios 13 val. – dar valandą laukti nesinorėjo, nes troškom į kalnus.
Taigi, likome be bernelių.
Prie Juodosios Marijos altoriaus eilės
ilgumas – vos ne iki įėjimo į kompleksą. Galvojame, pavakaryje
išvažiuos visos grupės, tada ir įeisime apžiūrėti.
Funikulieriumi kylame į st. Joan. Per stoglangį matosi fantastiškas tolstančio vienuolyno vaizdas. Viršuje iškart
pasitinka dar gražesnė panorama. Pavaikštome po apylinkes, iš pradžių
pasukame trumpuoju keliu: st. Joan ir st. Onofre senovinės vienuolių
atsiskyrėlių buveinės ir koplyčia (15 minučių kelio). Iki jos mačiau,
mamos su vaikais vežimėliuose važiavo. Kelias platus,
asfaltuotas-cementuotas. Bet yra atkarpų su skalda.
Prie koplyčios užsiropštę ant uolų sušveičiame paskutinius lietuviškus lašinukus.
Dar
paspoksome į uolų laipiotojus, kurių čia apstu. Pačios palaipiojame
atsitiktinai rastais senais laipteliais, tikėdamosi kokį stebuklą
išvysti. Ir apsukę ratą, grįžtame prie funikulieriaus vietos ir nuo jo
sukame į dešinę link st. Jeroni. Rašo, nuo čia iki jo – 1 valanda kelio.
Pasakysiu, kad neturėjome tikslo pasiekti st. Jeroni. Buvom
nusprendusios eiti tiek, kiek norėsime. Matyt ištisas intensyvus ėjimas
padaro savo ir jėgų nebeturime.
Taigi, labai pamažu nužingsniavome tikrai toli. Paskui sumanome grįžti.
Einant atgal tuo pačiu keliu jis nėra toks įspūdingas, todėl
funikulierių pasiekiame ankščiau nei tikėjomės. Dar pasisukiojame ir
imame leistis link vienuolyno.
Nusileidę tikėjomės rasti nedaug žmonių prie Juodosios Marijos. Ir
spėkit ką – eilė nė kiek nesutrumpėjusi, kaip palikome ryte. Tik žmonės
kiti. Na, mes ne tokios tikinčios bei prietaringos, todėl pasėdime
Bazilikoje, pažiūrim į Mariją iš toli, mintyse pabūname su savo norais.
Tuo pačiu ir pailsime. Jei bus lemta, Marija išpildys norus ir iš
toliau.
Lauke labai atvėsę. Jau ir nosis varva, ir rankos
mėlsta. Leidžiamės žemyn link Aeri geltonojo keltuvo, nors iki
priešpaskutinio traukinio dar daug laiko. Kad ir vakaras, žmonių į
keltuvą prisirenka vis vien daug.
Stovėdama eilėje apmasčiau, kad ką pėsčiomis kilome į kalną, gi galėjome
pasileisti į apačią prie santa Cova bei paeiti Kalvarijos taku. Bet
visa tai teks palikti kitam kartui.
Geltonasis keltuviukas nukelia per 5 minutes.
Iki
traukinio dar visas pusvalandis. Bet džiaugiamės, kad sėdime šiltai ir
užuovėjoje. Sutaršome likusius vaisius, grožimės kalnu, ant kurio yra
vienuolynas ir stebime, kaip kyla, leidžiasi keltuvai.
Žmonių prisirenka daug. Iki traukinio dar 10 minučių. Bet atvažiuoja R5
Martorell. Su drauge pasimetame, bet kadangi visi įlipa, lipame ir mes. Draugė sako, kad lemputės virš traukinio durų dega ne visos. Bet neiššokstame, liekame. Pasižiūrim dar – pagal rytinio vyruko pamoką traukinys tikrai turėtų vežti tik iki Martorell. Ką gi, išlipam kitoje stotelėje – Olesa de M. Tuščia, perone nieko nėra. Vakarėja. Vienintelė paguoda, kad perono rodyklės rodo į bėgius A (to)
Barcelona. Kadangi ryte sekiau stoteles, žinau, kad R5 Barcelona tikrai
turės čia sustoti.
Olesa traukinių stotis.
Taigi, laukiam, ir juokas ima, ir neramu kiek.
Pradeda rinktis žmonės. Dėl visa ko, nors rodyklės ir labai aiškiai
rodo, dar paklausiu atėjusios moteriškės, ar tikrai traukinys važiuos į
Barceloną ir iš kurio kelio. „Si“ ir parodo į kelią, prie kurio ir
laukiame.
Už kelių minučių atidunda traukinys R5 Barcelona ir laimingos riedame namo.
Taigi,
turėkite omenyje, kad po R5 ženklu ta pačia, bet nepilna trasa važiuoja
kitas traukinys. Lipkite pirmyn tik į R5 Manresa ir grįžtant R5
Barcelona. Laiko jie laikosi.
Kadangi septintą išlipame pl. Espanyja, tai nusprendžiame dar ir šiandien pasimėgauti fontanais.
Ir su vienuolyno turo bilietėliu metro grįžtame namo.
Kelionės be savo ratų. Mažais ramiais žingsniais naršau pasaulį. Niekur neskubėdama, nesiekdama žemėlapyje susmaigstyti kuo daugiau vėliavėlių. Traukiu ten, kur nuskraidina lėktuvai, veža pūškuojantys traukiniai, plukdo laivai ar nudardena autobusai. Besimėgaudama, gerdama vaizdus ir emocijas, stebėdama vietinių gyvenimą, ragaudama patiekalus, žingsniuoju per kaimus, miestus, gamtos kampelius. Dalinuosi su Jumis savo kelionėse patirtais nuotykiais, išgyvenimais, surinkta informacija.
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą