2019 m. rugsėjo 3 d., antradienis

Rumunija: Sinaia. Busteni.


Vakar žygiavome Bran - Magura - Zarnesti.


2019-09-03 Antradienis. Sinaia. Busteni.

Rytdienai oro prognozės žada stiprų lietų, tad šią dieną būtų gerai praleisti gamtoje, bet po vakar dienos įtempto žygio mano kompanija pasakė į kalnus daugiau neisianti. Iš tiesų mums visoms šiandien reiktų poilsio.

„Reiktų poilsio“ mūsų kalba reiškia, kad yra nepageidaujami iššūkių ir fizinės ištvermės reikalaujantys žygiai, o norisi paprasto ir ramaus pasivaikščiojimo. Ir jis tikrai bus. Ir net žinau, kur. Mat turime iš anksto nupirktus traukinio bilietus.

Prieš kelionę buvau suplanavusi žygį Bučedžio kalnuose (Muntii Bucegi). Išsirinkau populiarų maršrutą: Sinaia – Babele. Vadinasi, ankstų rytą reiktų iš Brašovo traukiniu vykti į Sinaia. Iš Sinaia į kalnus tektų kilti keltuvu. Nuo viršutinės Cote2000 keltuvų stoties žygiuotume iki Babele, o nuo Babele pagal galimybes nueitume iki Karaimanų kryžiaus - Crucea Caraiman ir keltuvu nusileistume į Busteni (Bușteni).

Norėdama įsitikinti, ar galėsiu telefonu per Rumunijos geležinkelio internetinį tinklapį įsigyti traukinių bilietų, prieš kelionę nuperku bilietus iš Brašovo (Brașov) į Sinają (Sinaia).

Rumuniją yra išraizgęs platus pagrindinio - valstybinio geležinkelio tinklas. Po šalį važiuoja
regioniniai - Regio (R ir RE) traukiniai ir tarpregioniniai - InterRegio (IR) traukiniai. Tačiau valstybiniai Rumunijos traukiniai yra gana lėti, tad jiems atsiranda greitesnių konkurentų – privačių vežėjų. Nors mes naudojomės tik valstybinio geležinkelio paslaugomis, tačiau verta pasidomėti Softrans, Astra, Mersul vežėjais. Tokiu atveju traukinių maršrutų paieškai verta naudotis svetaine https://mytrain.ro/en/ .

Valstybiniam geležinkeliui stiprus konkurentas taip pat yra autobusai bei vidiniai skrydžiai lėktuvu.

Pagrindinio - valstybinio vežėjo geležinkeliais informaciją galima rasti oficialioje svetainėje https://www.cfrcalatori.ro/en/ . Aš šią svetainę paprastai naudodavau traukinių maršrutų paieškai ir bilietams pirkti. Jos privalumas yra tas, kad nereikia telefone instaliuoti jokių programų (apps). Užtenka tik prisijungti prie internetinės svetainės ir suvesti pagrindinius duomenis, tačiau yra būtina šioje svetainėje susikurti vartotojo paskyrą. Tiesa, tai padaryti yra labai paprasta. Jei kiltų keblumų, tame pačiame tinklapyje yra paaiškinimas, kaip prisijungti ir nusipirkti bilietus. Internetinis puslapis
kalba daugybe kalbų.
 

Rumunijos traukiniai džiugina bilietų kainomis. Regioniniai (R ir RE) paprastai kainuoja kelias lėjas, o tarpregioniai –IR kainuoja per pusę ar net trigubai daugiau, tačiau kelionės kaina vis tiek nėra didelė.

Perkant bilietus internetu gali būti taikomos įvairios nuolaidos. Mes retkarčiais naudodavomės Minigrupe nuolaida. Ji taikoma, kuomet keliauja 2 – 5 keleivių grupė. Tiesa, internetinėje svetainėje ne visada taikydavo šią nuolaidą, nes ji galioja ne visomis savaitės dienomis ir valandomis. Kartais prieš mokant pati internetinė pardavimo sistema pranešdavo, kad mums bus pigiau pirkti paprastus bilietus arba atvirkščiai: perkant paprastus bilietus pasiūlydavo pasinaudoti Minigrupe nuolaida.

Pirkdama bilietus internetu mokėdavau Revolut kortele.

Prisijungusi prie savo paskyros, galėdavau pažiūrėti bilietų statusą (galiojantys bilietai turi žymą Paid – apmokėti).

Pakakdavo iš paskyros atsisiųsti  ar atsidaryti nupirktus bilietus PDF formatu ir juos parodyti kontrolieriui
(rekomenduoju iš anksto išsisaugoti bilietus telefone, nes Rumunijoje ne visur veikia mobilus internetas, tad neišsisaugojus telefone bilieto, vėliau gali kilti keblumų). Tiesa, rašoma, kad traukiniuose veikia wifi, bet aš jo jungti nė nebandžiau, nes man pakako mobilaus ryšio interneto, kuris ES dabar yra beveik nemokamas.
O atsispausdinusi buvau tik kelis dar namuose pirktus bilietus.

Bilietai yra vardiniai, tad rekomenduojama turėti asmens dokumentą, tačiau jo mūsų niekad neprašė.
Tarpregioninių IR traukinių bilietuose yra nurodomi vagono ir vietų numeriai.
 

Internetu pirktus bilietus galima keisti arba grąžinti taisyklėse nurodytomis sąlygomis.

Kalbant apie valstybinį geležinkelio vežėją noriu paminėti, kad regioninių – Regio, žymimų R raide traukinių bilietai internetu neparduodami. Juos galima įsigyti savitarnos aparatuose stotyse (ką mes ir darėme), bilietų kasose arba iš konduktoriaus traukinyje.

Regioninių, žymimų RE raidėmis ir tarpregioninių – InterRegio (IR) traukinių bilietus galima įsigyti internetu mano jau minėtame tinklapyje https://www.cfrcalatori.ro/en/ . Tačiau tai padaryti galima ne vėliau, kaip iki kelionės likus 6 valandoms. Ar jie visada parduodami automatuose ir kasose, nepasakysiu. Mes visada naudojomės iš anksto internetu įsigytais bilietais. Tik šią dieną kasoje paprašius bilietų į greit atvyksiantį IR traukinį, kasininkė atsakė, kad juos parduos konduktorius traukinyje. Tačiau
vietiniai gyventojai tarpregioninių IR traukinių bilietus rekomenduoja nusipirkti internetu iš vakaro.

Tai tokia trumpa informacija apie bilietus, o aš grįžtu prie šios dienos planų, kurių iš tiesų nė nebeliko. Tad anksti nubudusi nemigą užpildau dėliodama naują dienos programą.

Kad jau turime iš anksto įsigytus traukinio bilietus Brašovas – Sinaia, tai į Sinaia ir važiuosime. Vietoje kalnų aplankysime Sinajoje esančią Pelešo (Peleș) pilį.

Daugelio laikoma viena nuostabiausių pilių Europoje Pelešo pilis yra Vokietijos naujojo renesanso architektūros šedevras. Ši pilis mane ir suviliojo atvykti į Rumuniją, tik savo kelionės programoje sunkiai radau laiką jai įterpti. Tad pasikeitę šios dienos planai virto tobula proga aplankyti Pelešo pilį.

Po pietų lankysimės šalia Sinaia esančiame Busteni mieste.

Kaip jau rašiau, ši diena iš anksto buvo planuota žygiui, tad Brašovas – Sinaia traukinio bilietai yra nupirkti 07:30. Keliamės anksti, nes reikia susirasti pagrindinę Brašovo geležinkelio stotį (Gara Brașov) ir išsiaiškinti kitus traukinių reikalus.

Nuo mūsų gyvenamosios vietos - Apartament Monadin Ultracentral apartamentų iki Brašovo Gara traukinių stoties yra nepilnas pusvalandis pėsčiomis, tačiau išeiname gerokai anksčiau. 




Priėję traukinių stotį pasidairome į šalia jos esančias autobusų stoteles. Traukinių stoties šone randame miesto autobuso Nr. 17B stotelę, jeigu vis tik nuspręstume kurią dieną vykti į Septynių kopėčių kanjoną - Canionul Șapte Scări. Čia pat yra ir į Brašovo senamiestį vežančio autobuso Nr. 4 stotelė. O tolėliau - kelios tarpmiestinių autobusų platformos.

Tik įėjus į stoties pastatą, į akis krinta virš laiptų kabančioje
švieslentėje rodoma informacija apie traukinių atvykimą ir išvykimą. Mes nežinome, kuria kryptimi važiuos mūsų traukinys, tačiau žinant traukinio numerį tai sužinoti bei rasti reikiamą kelią (linia) nesunku.
 

Mūsų traukinys važiuos iš trečio kelio.

Brašovo geležinkelio stotis yra aiški ir neklaidi. Tačiau prie platformų nėra jokių švieslenčių, skelbiančių, koks ir kada traukinys išvyks iš vieno ar kito kelio. Informacija yra skelbiama per garsiakalbį. Kai kurių maršrutų informacija pasakoma ir anglų kalba.

Peronuose stovi stendai, kuriuose yra iškabinti popieriniai grafikai ir traukinio vagonų išsidėstymo schemos. Iš pradžių nerandame mums reikalingo numerio traukinio schemos, tad kiek pasiblaškome. Bet paskui sugrįžę ir atidžiau patyrinėję stendą atrandame.

Pirmas vagonas nebūtinai bus pirmas važiavimo kryptimi. Gali būti ir paskutinis. Taigi, būtina pasižiūrėti į schemas. Tiesa, tų schemų mažose stotyse gali ir nebūti. Panikuoti irgi nebūtina, nes žinant, ko tikėtis, susigaudyti tikrai nesunku.

Mūsų 4 vagonas važiavimo kryptimi bus pats pirmas. 


Traukinys atvažiuoja laiku. Jo sąstatas yra iš skirtingų spalvų vagonų. Vėliau pastebėjome, kad daug traukinių važiuoja tarsi iš skirtingų lego kaladėlių sukabinti. Bet bent jau tarpregioninių - IR traukinių būklė yra patenkinama. Paprastai jie būna gana švarūs, veikia tualetai, nebent juose  nuo konduktorių slepiasi be bilietų važiuojantys zuikiai. Ir galbūt kavos ir užkandžių pardavėjas vagonu praeis. Jei pasiseks, ir rozetė telefonui pasikrauti veiks.
O štai regioniniuose traukiniuose pasitaikydavo visko, bet apie tai vėliau papasakosiu. 




Įlipę į traukinį vieną vietą randame užimtą, joje sėdinti šviesiaplaukė moteris nė nesureaguoja. Su mumis angliškai kalba kita, priešais ją sėdinti moteris. Nustebina, kad šioje šalyje daug kas kalba angliškai.

Tikiuosi, kad angliškai kalbanti moteris pasakys ne savo vietai sėdinčiai. Jos tarpusavyje pakalba rumuniškai, bet ji kaip sėdėjo, taip ir liko sėdėti, į mus nė nepažiūrėjo.

Laisvų vietų yra, tad viena iš mūsų atsisėda kitur. Be to ir kelias neilgas, ketvirtoje stotelėje lipsime.

Konduktorius patikrina bilietus ir iš pokalbio suprantame, kad jis sumaišiusiai vagonus ir ne savo vietoje sėdėjusiai moteriai liepia pereiti į kitą traukinio galą. Traukiniui sustojus ji pereina į sąstato gale riedantį 1 vagoną. 

Ant mūsų atsispausdintų bilietų konduktorius užrašo tikrinimo laiką ir nueina tolyn.

Kelionė iki Sinaia trunka virš valandos.

Išlipę jaukioje Sinaia geležinkelio stotyje laipteliais kopiame iki aukščiau esančios gatvės.

Dar nežinodama važiavimo Rumunijos traukiniais niuansų šiandien paryčiais nupirkau traukinio bilietus iš Sinaia į Busteni, laikui 11:35. Spėju, kad Sinaia laiko bus mažoka, tačiau kitas traukinys į Busteni važiuotų dar po poros valandų ir rodėsi, kad tokiu atveju bus mažoka laiko Busteni.

Taigi per Parcul Dimitrie Ghica parką nuskubame į Pelešo pilį. Trumpam sustojame pasigrožėti pakeliui esančiu Casino Sinaia. 




Už Casino esančios gatvės gale pamatome į viršų kylančius laiptus, kuriais užlipę prieiname cerkvę. 




Nors laiko turime nedaug, tačiau sukame pažiūrėti. Atėję pastebime į priešais cerkvę esantį pastatą įeinančią keliautojų grupę. Mes taip pat pasidairome, kas ten galėtų būti. Savo nustebimui pamatau senąjį Sinajos vienuolyną (Vechea mănăstire Sinaia), o jo viduryje – stovinčią nedidelę cerkvę.

Sinaia miestelio istorija siekia senus laikus, o pirmasis ortodoksų vienuolynas čia buvo pastatytas 1695 metais. Vienuolynui ir aplink jį įsikūrusiam miesteliui buvo suteiktas Sinajaus pavadinimas. Juo norėta pagerbti Sinajaus kalną Egipte. 




Užeiname į senąją vienuolyno bažnyčią, kurioje meldžiamasi Dievo Motinai Marijai. 





Maniau, kad šią senąją bažnyčią ir vienuolyną rasime Busteni mieste, bet ji yra Sinaia.

Norėtųsi čia praleisti daugiau laiko ir pasigrožėti ansambliu ramiai, be kitų turistų, tačiau tam laiko neturime. Suprantu padariusi klaidą skirdama Sinaia miestui tiek nedaug laiko. 




Išėję iš vienuolyno, link Pelešo pilies trepsime ramiu per mišką vedančiu pėsčiųjų keliu. Sklaidant kitų keliautojų atsiminimus teko matyti perspėjimų apie galimybę šioje vietoje sutikti meškų. Šiandien keliu jau traukia nemažai žmonių, tad kur jau ten meškoms rodytis.

Kelias nežymiai kyla į kalvą ir netrukus pamatome mūsų tikslą – Pelešo pilį (Castelul Peleș). 





Kelias suka ilgą kilpą, tad iki pilies tenka kulniuoti ilgokai. Pakeliui pažiūrime į taip pat pilį primenančius pastatus. 




Prie Pelešo pilies ateiname pradžioje dešimtos. Pilyje esantis muziejus darbo laiką pradeda 09:00, tačiau čia jau šurmuliuoja grupės žmonių.

Mes nesame istorijos mėgėjos, tad perkame bilietus tik į pagrindinę pilies dalį. Už bilietus sumokame po 30 lėjų (kiek virš 6 eurų). Tačiau už 60 lėjų galima įsigyti bilietus su gidu, ką patariu padaryti.

Skaičiau, kad už lankymo bilietus galima mokėti tik grynais, mes grynais ir mokame, tačiau ateidama netoli pilies mačiau bankomatą.

Visą dominančią informaciją apie Pelešo pilį galima rasti tinklapyje http://peles.ro/ .

Jaukus vidinis pilies kiemas. 




Įėję į vidų apsiauname vienkartines šlepetes – maišelius, paskui leidžiamės į pilies kambarius. Pilis išties įspūdinga ir ją apžiūrėti su pasakojančiu gidu būtų kur kas įdomiau. Nors kiekvienoje salėje yra informaciniai bukletai, tačiau užgirdę pasakojimą grupei rusų kalba kurį laiką paklausome. Vėliau į tą pačią salę ateina kita grupė, kuriai gidas pasakoja rumuniškai. Gaunasi maišalynė kalbų ir žmonių, tad praleidę dalį ekspozicijos išeiname į tylesnes sales.

Apžiūrėję muziejų einame į lauką.

Pelešo pilis yra nepaprastai graži, tik netelpanti į objektyvą. 





Pridėsiu tik tiek, kad pilis buvo pastatyta 1874 metais pirmojo Rumunijos karaliaus Karolio I iniciatyva.

Pilis iki 1947 metų buvo karališkosios šeimos vasaros rezidencija.

Karalius Karolis vasaros rezidencijai nepagailėjo jokių išlaidų. 160 pilies kambarių puošia puikiausi Europos meno kūriniai, Murano krištolo sietynai, vokiški vitražai ir Kordobos oda aptrauktos sienos.

Rašoma, kad Pelešo pilis buvo pirmoji Europoje pilis, kurioje buvo elektra, ji netgi turėjo savo elektrinę. Pilyje buvo karšto ir šalto tekančio vandens, centrinio šilumos ir centrinio vakuumo sistema. 







Pelešo pilyje praleidome kiek daugiau nei valandą. Jei iš ryto po pilies kiemą vaikščiojo vienas kitas lankytojas, tai dabar aplinkui gaudė minios žmonių. Kokia yra teisinga rekomendacija atvykti į Pelešo pilį kaip galima anksčiau.

Link traukinių stoties leisimės jau pažįstamu keliu. Tiesa, dar būtų galima aplankyti ir šalia esančią Pelišoro pilį (Castelul Pelișor), bet mes tam neturime laiko. Dar kartą įsitikinau, kad Sinaia miestui 3 valandų yra tikrai per mažai.

Gatvė, kuria atėjome ryte, dabar jau yra šurmulio įgavusi. Jos pakraštyje savo prekybos vietas atidarę ar dar tik daiktus dėliojasi suvenyrų pardavėjai.

Savo bičiulėms keliautojoms nuperku atvirukų su Pelešo pilimi, tačiau pašto ženklų galima įsigyti tik pašte. Ilgai juos prasinešioju, nes paštų taip ir nepasitaikė mano kelyje. 




Grįžtame tuo pačiu keliu, kaip ir atėjome, tad dar kartą pasigrožime Sinaia Casino, paskui sukame į čia pat esantį Parcul Dimitrie Ghica parką. Parkas didelis ir žalias, o jo pakraščiuose stovi prabangūs pastatai. 




Kaip gi Rumunija be tokių dekoracijų? 




Parko pabaigoje matosi apvaliomis grindinio skulptūromis padabinta gatvė. Norisi pasidairyti, kas ten yra, tačiau jau nebeturime laiko. Padarę išvadas, kad keliaujant visuomeniniu transportu Sinaia miestui reikia skirti 4 – 5 valandas, nueiname į geležinkelio stotį. 




Sinaia geležinkelio stotis yra moderni ir tvarkinga. Stotyje esančioje švieslentėje susirandame informaciją, iš kurio kelio važiuos mūsų IR traukinys į Busteni (Bușteni).

Perone prie kiekvieno kelio informacija yra rodoma švieslentėse bei pranešama per garsiakalbį.

Traukinys atvyksta laiku. Iki Busteni važiuosime tik 10 minučių ir kitoje stotelėje lipsime, tad net nesėdame, liekame stovėti tambūre. Nors labai rūpėjo sužinoti, kaip yra tikrinami telefone esantys bilietai, tačiau iki mūsų niekas neateina.

Išlipę iš traukinio leidžiamės į judrią gatvę. Nustebina, kad šioje vietoje nėra nei perėjų, nei šviesoforų ir gatvę tenka perlipti aukšta pėsčiųjų perėja. Tačiau Busteni miestas pasirodo labai žavus. 




Dairomės nuo aukštos perėjos. Virš kalnų esantis kryžius (anoje nuotraukoje matomas ant kalno virš bažnyčios bokštų) ir yra Karaimanų kryžiaus - Crucea Caraiman, kurį pasiekti buvo numatyta pradiniuose šios dienos planuose. 

Su pavydu žiūriu į virš miesto esančius kalnus, bet kas žino, gal dar į juos pakilsime.

Pirmiausiai patraukiame link Busteni vienuolyno, kuris yra kitame miestelio gale ir mums teks visą jį pereiti.

Artėja vidurdienis. Gėlių pilname parke priešais Busteni savivaldybę suvalgome savo iš namų įsidėtus pietus ir pailsime. Pailsėję patraukiame į savo tikslą.

Beeinant gatve pakvimpa gatvėje kepamu iš Vengrijos kilusiu saldėsiu - „Kürtőskalács“. Tai saldus kamino formos pyragas. Tikrą saldumyno pavadinimą atsiminti yra nelengva, tad jį praminame tiesiog kaminu. Už vieną sumokame 10 lėjų ir patraukiame ieškoti kavos. Nustembame, kad „kaminus“ pardavinėjantys žmonės kavos neturi.

Kavos randame nedidelėje kavos parduotuvėje. Puodelis tekainuoja 1,50 lėjos, mums sunku suvokti tokią nedidelę kainą.

Deja, mažai sumokėjus tenka kavą gerti gatvėje puodelį pasidėjus ant gyvenamąjį namą juosiančios tvoros. Tačiau tiek „kamino“, tiek kavos gardumas neapsakomas. 

Vieno kamino visoms trims pasmaližiauti užtenka sočiai.

Skaniai užkandę atokesnėmis Busteni gatvėmis patraukiame link vienuolyno. Negaliu atitraukti akių nuo spalvingų ir gražiai dekoruotų gyvenamųjų namų. Ir, žinoma, nuo kalnų bei elektros laidų raizgalynės. 








Prieiname vietą, kur, anot Maps.me programos, turėtų prasidėti pėsčiųjų takelis į Busteni vienuolyną. Maps.me rodo net ne takelį o visą keliuką, vedantį tiesiai į jį.

Aplūžusiu mediniu tiltu pereiname upelį. Miške randame stačiai į kalną kylantį plačiai išmindytą taką. Prieš mus į viršų nueina žmonės, tad lipame jiems iš paskos. Labai statu. Ne ką mažiau statu, nei vakar trasos pradžioje einant iš Bran. Na ir kas, kad šiandien mums yra poilsio diena, vis tiek lipame.

Deja, viršuje matome tvorą, o link jos veda pati stačiausia tako dalis. Prieš mus ėję žmonės sustoja. Moterys lieka laukti, vyrai nueina patikrinti tolimesnio tako.

Nutariame palaukti ir pažiūrėti, ką darys prieš mus einantieji, nes lipti tokio statumo kalnu ir atsimušus į tvorą grįžti atgalios tikrai nenoriu. Užlipti užlipsiu, bet nusileisti - tikrai ne.

Kai grįžę vyrai pasikviečia moteris, suprantame, kad rado praėjimą.

Sunkiai užlipę tvoros pakraščiu mes einame į tą pusę, kur nuėjo tie žmonės. Deja, jokio praėjimo nėra, nes palei tvorą pramintas takelis baigiasi ties stačiu skardžiu. Tik vienoje ir kitoje tvoros pusėse yra padėtos nedidelės plytų krūvos, ant kurių pasilipę bei kojas įkišę į praardytoje tvoroje padarytas skyles tie žmonės ir perlipo.

Labai supykstu ant Maps.me, neteisingai atvedusio mus į akligatvį. Negi dabar tokį statumą leisimės žemyn, tikrai nenulipsiu. Nesvarbu, kad šiandien išsiruošiau į miesto kelionę ir dėviu baltą bliuzelę, rožinį sijoną bei aviu blizgančias „balerinas“, bet mąstau, kad teks kažkaip lipti per tvorą. Tokio statumo žemyn jau tikrai nesileisiu.

Deja, nuo tvoros mus nuveja netoliese dirbęs vyras. Turbūt bijo, kad mano sijonas į tvorą įsipainios.

Jis kažką rumuniškai piktai mums aiškina, bet nieko nesuprantame.

Ką darysi, teks leistis žemyn. Nuo tos minties nuotaika visiškai subjūra. Kažkaip nesidėlioja reikalai šiandien.

Labai „gražu“ yra leistis žemyn ant užpakalio su sijonu. Tiesa, ne visiškai ant užpakalio, o tik pritūpus. Be to paskui save su sijonu žemyn nuvelku ir nedidelę medžio šaką.

Nulipę stačiausią tako dalį dar kurį laiką beprasmiškai pavaikštome kitais miške pramintais takeliais. Maps.me link vienuolyno tik šitą vieną taką ir terodo. Nutariame leistis žemyn į gatvę ir pažiūrėti, kokie reikalai su keltuvais. Gal bent į kalnus pakilsime, jei jau Busteni vienuolynas neskirtas.

Nusileidę nuo stataus miško tako sukame aukštyn vedančia gatve. Ją juosia gausybė suvenyrų bei maisto parduotuvių.

Keltuvų stotis kaip tik prieš akis. 




Esu skaičiusi, kad prie apatinių Busteni keltuvų būna didelės eilės ir žmonės eilėje laukia po pustrečios valandos, tačiau tikėjausi, kad po pietų eilė bus kur kas mažesnė. Deja, deja... Eilė net apsisukusi aplink keltuvo pastatą. Šeimos su vaikais kantriai laukia. Et, reikėjo mums į Rumuniją atvažiuoti savaite vėliau, kai jau mokslo metai bus prasidėję.

Busteni keltuvai yra seni. Rašoma, kad į gondolą telpa 25 žmonės ir jos kelia kas 15 minučių. Suskaičiavus laukiančius žmones galima pasakyti, kada maždaug pakiltume. Tikrai ne viena valanda praeitų.

Diena jau persivertusi į antrą pusę, daug laiko laukti neturime. O paskui ir viršuje taip pat gali tekti ne mažesnę eilę laukti, juk vakarop visi žemyn norės leistis. Busteni keltuvų darbo diena yra trumpa. Kad ir kaip norėtųsi į tuos kalnus, viską apsvarstę nutariame suktis atgal ir tęsti kelio link vienuolyno paieškas.

Daugiau informacijos apie Sinaia, Busteni ir kitus keltuvus yra čia: http://www.teleferic.ro/

Ta pačia suvenyrų parduotuvių pilna gatve pasileidžiame žemyn. Pakeliui nusiperkame šviežių apelsinų sulčių (10 lėjų stiklinė).

Dabar į vienuolyną eisime aplinkiniu keliu, kuriuo važiuoja automobiliai. Pakeliui pamatome mišku į kalną lipančius laiptus, prieš kuriuos stovi medinė skulptūra. Pasvarstome, kad čia turėtų būti oficialus pėsčiųjų takas į vienuolyną, tačiau jau bijome mesti kelią dėl takelio ir šįkart trepsime tvirtai įsikibę savo sumanymo į vienuolyną nueiti aplink statų kalną vedančiomis gatvėmis.

Iš pradžių grįžtame į judrų pagrindinį kelią, paskui sukame ramesne plačias serpantino kilpas darančia gatve. Eiti statoka, tačiau blogiausia, kad beprotiškai karšta. Sustojame pasigrožėti žemai likusiu Busteni miestu. 




Viršuje randame jaukų privačių gyvenamųjų namų kvartalą. 




Sutinkame besidarbuojančius ar siestos posmą snaudžiančius vietinius. 





Priekyje jau matosi Busteni vienuolyno vartai. 




Prieš pat vartus pastebime žemyn vedančius laiptus ir nutariame, kad čia bus tie patys laiptai, kuriuos matėme apačioje prie medinės skulptūros.

Praėję dar vieną namą išvystame dirbantį anąkart mus nuo tvoros nuvijusį vyriškį. Et, kiek nedaug tuomet mums buvo likę.

Dar keli žingsniai – ir jau žvalgomės į prieš vienuolyno vartus esančią aikštę. 




Pagaliau pasiekėme savo tikslą: mes jau vienuolyno teritorijoje. 




Bucegi kalnų papėdėje po Cruzea Caraiman kryžiumi esantis Karaimanų - Caraiman vienuolynas yra stačiatikių vienuolynas, pastatytas 1998 metais tėvo Gherontie Puiu iniciatyva.

Būdamas ligonis, tėvas Gherontie Puiu susapnavo Mergelę Mariją, kuri jam pasakė: „Netoli upės, ant žemės sklypo, iš kurio galite pamatyti didįjį kryžių, rasite eglę su šešiomis šakomis. Pastatykite ten vienuolyną! “.

Vienuolynas turi dvi bažnyčias ir nedidelį zoo su paukščiais, triušiais ir poniais.

Kalnų fone stovinčią mažąją bažnyčią iškart ir pamatome. 




Tik įėjus į vienuolyno teritoriją apima gera aura, o visas dėl dienos nesėkmių atsiradęs erzulys kažkur dingsta.

Vaikštinėju besidairydama į dirbančius vienuolius, vaikštančius pašaliečius žmones, besiganančius gyvūnus bei baltumu spindinčius vienuolyno pastatus. 





Apeiname kiekvieną kertę. Vienuolynas labai gražus ir tvarkingas. 




Pasižiūrime į didžiąją bažnyčią. 




Vienuolyne pilna jaukių poilsio zonų. 





Atsisėdę ilgai ilsimės pavėsyje. Čia taip gera. Bet jau laikas eiti.

Atgal į miestą pasileidžiame ateinant pastebėtais laiptukais ir suprantame, kad čia tikrai tie patys laiptai, kuriuos matėme apačioje. Maps me šįkart stipriai prašovė, o mes buvome vos už kelių dešimčių metrų.

Apačioje laiptų taką žymi ženklas. 




Nusileidę laiptais ir išėję į kelią einame link pagrindinės gatvės. Paskui kurį laiką einame ja, po to sukame į tik atvažiavus į Busteni apžiūrėtą spalvingą parką, esantį priešais savivaldybę. 




Pasidairome po šalimais esantį amfiteatrą ir pavaikštome aplinkui. 




Vėlyvą popietę pakyla vėjas ir oras vėsta. Neramu, kad lietus gali ateiti dar šiandien. Nutariame, kad jau laikas būtų grįžti į Brašovą.

Neskubėdamos einame į traukinių stotį. Apie penktą valandą į Brašovą bus net du traukiniai. Tarpregioninis IR traukinys atvyks netrukus, o regioninis – po pusvalandžio. Užkalbinta kasininkė patvirtina, kad IR traukinys į Brašovą tikrai bus, o bilietus įsigyti galime tik traukinyje.

Einame į 3 liniją ir laukiame netrukus atvyksiančio traukinio. Tačiau prieš pat jam atvažiuojant nusprendžiame taupyti savo pinigus ir patraukiame į stotį nusipirkti bilietų į 20 minučių vėliau važiuosiantį regioninį traukinį.

Savitarnos aparatu traukinio bilietus Rumunijoje perkame pirmą kartą, tačiau aparatas kalba angliškai, o naudojimasis juo yra visiškai paprastas. Bilietai kiekvienai atsieina po 6,30 lėjų.

Nusipirkę bilietus grįžtame į peroną. 




Deja regioninio traukinio nesulaukiame nei po 20 minučių, nei po valandos. Per garsiakalbį praneša informaciją, kaip suprantu, apie traukinio gedimą. Informacija iš švieslentės dingta. Žmonės išeina iš perono, o mes nežinome, laukti ar nebe. Bet ir į miestą grįžti jau neturime noro.

Kitoje geležinkelio pusėje liko mūsų nelankyta Castelul Cantacuzino pilis, bet eiti ten nebeturime jokio ūpo.

„Nemesk kelio dėl takelio“ – toks posakis lydi mus šioje kelionėje. Planavome grįžę kiek po šeštos pasivaikščioti Brašovo senamiesčiu, o dabar tuo laiku dar iš Busteni būsime neišvažiavę.

Šįkart taupydamos pinigus sumokame laiko kainą.

Užmušdamos laiką iš perono vis nueiname į stotį pažiūrėti, ar nėra kokių naujienų. Deja, stoties viduje kabanti švieslentė rodo, kad vėluos visi traukiniai. Matyt, kažkoks gedimas kelyje.

Galiausiai artėja laikas dar vienam tarpregioniniui IR traukiniai atvykti, tačiau švieslentėje atsiranda informacija apie jo vėlavimą. Nusiminusi net booking.com patikrinu galimas Busteni nakvynės vietas.

Paskui informacija švieslentėje prie perono pradeda keistis. Iš pradžių rodoma, kad vis tik atvažiuos mūsų vėluojantis traukinys, o paskui – vėl artimiausias IR.

Kai eilinį kartą grįžtame iš stoties, perone mus angliškai užkalbina su didele draugija traukinio laukianti keleivė. Paklausia, ar nusipirkome naujus bilietus. Mes jų nepirkome, nes
nežinome, kuriuo traukiniu teks grįžti. Ji atsako, kad nors tiek traukinio kategorija, tiek bilietų kaina RE ir IR skiriasi, neturėtume brangiai pirkti naujų, nes ne dėl mūsų kaltės neišvykome tuo regioniniu traukiniu ir mano, kad turime su konduktoriumi tartis dėl važiavimo IR traukiniu su RE traukinio bilietu. Atsakome, kad manome taip pat ir, jeigu galima, į traukinį lipsime kartu.

Turbūt sąjungininkų ieškojusi moteris gauna papildomą rūpestį su konduktoriumi išsiderėti už dar tris žmones.

Švieslentėje informacija vis keičiasi. Nutariame lipti į pirmą atvyksiantį traukinį.

Pirmas atvyksta į Sibiu važiuojantis IR traukinys. Po dviejų valandų visiškai nereikalingo laukimo pagaliau išvažiuosime.

Kai vagone pasirodo konduktorius, tas pats vyriškis, kuris mūsų bilietus tikrino ryte, mes jau esame tolokai nuvažiavę nuo Busteni. Iš pradžių konduktoriui esama situacija nepatinka ir jis turbūt bando skambinti savo vadovybei, tačiau darbo valandos greičiausiai jau pasibaigę. Galiausiai sutinka, kad važiuotume su turimais bilietais.

Netrukus lipsime Brašovo traukinių stotyje. Padėkojame mums padėjusiai moteriai. Dalis vagono keleivių taip pat rūpinasi sutrikusiomis užsienietėmis ir atsisveikina tarsi draugai. Žmonės Rumunijoje yra puikūs.

Išlipę iš traukinio nutariame važiuoti į Bašovo senamiestį. Kioske perkame bilietus į vieną pusę, vienas jų kainuoja 4 lėjas. Pardavėja kalba angliškai. Šioje šalyje beveik visi kalba angliškai.

Brašovo miesto autobuso Nr. 4 stotelė yra šalia stoties. Įlipame ir netrukus išvažiuojame. Pakeliui bilietus patikrina šarmingas konduktorius.

Informaciją apie Brašovo miesto visuomeninį transportą galima rasti čia: https://www.ratbv.ro/ .

Lipame Livada Poștei stotelėje, nuo kurios iki senamiesčio gatvę tereikia pereiti.

Aštunta valanda, mieste jau įsižiebę šviesos. Brašovo senamiestis labai jaukus. 




Vakarienės vietą randame sunkiai, nes beveik visur pilna žmonių ir į mus jau niekas nebekreipia dėmesio arba maitinimosi vieta negali pasiūlyti mums tinkančio maisto.

Galiausiai nutariame sėsti pirmoje kaina ir maistu tinkančioje kavinėje. Tokią atrandame atokioje gatvelėje netoli Rotušės. Patiekalai paprasti, tačiau sotūs ir gausūs.

Vištienos krūtinėlės kepsnys su bulvėmis ir Ciuc alus man atsiėjo 45 lėjas, galima sakyti, 10 eurų.

Ciuc alus man buvo vienas skaniausių iš visų ragautų Rumunijoje. 


Apie arbatpinigius: dažniausiai atsiskaitydavome banko kortelėmis, o arbatpinigius palikdavome grynaisiais.

Sočios pėsčiomis patraukiame į apartamentus.

Tokia buvo ši diena.

Rytoj būsime Brasov.

2019 m. rugsėjo 1 d., sekmadienis

Rumunija: žygis Bran - Magura - Zarnesti.

Mintis aplankyti Rumuniją kilo perskaičius po šią šalį visuomeniniu transportu keliavusios lietuvių poros pasakojimą.

Rumuniją visada įsivaizdavau smailiabokštėmis pasakų pilaitėmis padabintą gamtos prieglobstį. Man nieko daugiau nereikėjo, tik gamtos ir mano akiai neįprastos architektūros bei kuo mažesnio biudžeto kelionės, tad, užsidegusi lietuvių keliautojų pasakojimu, nusprendžiu į Rumuniją vykti per kitų metų atostogas. 


Rumunija yra labai didelė ir keliaujant visuomeniniu transportu ją visą apvažiuoti užimtų begalę laiko, todėl išsirenku centrinėje šalies dalyje - tarp miškų esančioje istorinėje Transilvanijoje ir šalia jos esančius kelis taškus. 



Nepaisydama aplinkinių gąsdinimų ir perspėjimų apie čigonus bei pavojingus vietinius, nedvejodama imuosi įgyvendinti savo kelionių idėjos. 
Besiruošdama kelionei nerimavau ne dėl žmonių, o dėl meškų, kurių Rumunijoje skaičiuojama virš 6 tūkstančių, ir aviganių šunų.

Nors bendramintis iš Tripadvisor patikino, kad meškų tikrai neturėčiau sutikti, bet dėl visa ko pasidomiu prevencija. O šunims atbaidyti jau imuosi realių veiksmų: prieš kelionę įsigyju juos atbaidantį ultragarsą.

Į kelionę vyksime trise: prie manęs ir mano nuolatinės bendrakeleivės prisijungia jauna keliautoja.

Kelionę į Rumuniją renkuosi rugsėjo mėnesį, nes labai noriu pamatyti diktatoriaus Čaušesku statytą Transfăgărășan arba kitaip vadinamą Karo kelią. Šis kelias atidaromas tik birželio pabaigoje – liepą, o rudenį - spalio mėnesį vėl uždaromas. 

Vidurvasarį keliauti po pietų šalis man yra per karšta, tad išsirenku rugsėjo pradžią. Kelionės laiką galėjau savaite ar net dviem pavėlinti, nes šilumos, tiksliau – karščio kelionės metu kliuvo tikrai daug.

Kitas keliaujant visuomeniniu transportu aktualus dalykas – mokinių atostogos, kažkiek diktuojančios autobusų grafikus. Mokslo metai Rumunijoje prasideda rugsėjo antrą pirmadienį.

Į Rumunijos sostinę Bukareštą skrisime su oro linijomis Wizzair iš Varšuvos Šopeno oro uosto. Į Varšuvą vyksime iš Vilniaus Luxexpress firmos autobusu.

Grįšime atvirkštine tvarka, nors iš tiesų vertėjo rinktis kurį kitą patogesnį Rumunijos oro uostą. 

 

2019-08-31. Šeštadienis.

Vakare išvykstame į sostinę, iš kurios pajudėsime į Varšuvą. Nors Luxexpress autobusai yra modernūs ir patogūs, bet laukia sunki kelionė per naktį.

Svarstau, ar nevertėjo skristi iš Vilniaus su lenkų oro linijomis LOT. Būtume lygiai taip pat persėdę Varšuvoje, tačiau kelionės tikslą pasiekę greičiau ir patogiau. Deja, mes pasirinkome gerokai pigesnį, bet sunkesnį kelionės variantą.

Šįmet kainos stiprokai ūgtelėję. Autobusų bilietai atsiėjo beveik po 12 eurų vienam žmogui už vieną segmentą. Lėktuvo bilietai Varšuva – Bukareštas vienam kainavo 86 zlotas (tiesa, vėliau buvo galima nusipirkti už 56 zlotus) plius 101 zlotas už bendrą registruotą 20 kg bagažą.

Segmentas Bukareštas – Varšuva vienam žmogui atsiėjo po 81 Rumunijos lėją (RON). Papildomai už vietas lėktuve mokėjome po 29 lėjas. O bendras registruotas 20 kg bagažas atsiėjo 114 lėjų.



 

2019-09-01. Sekmadienis. Varšuva. Brašovas.

Anksti ryte pasiekiame Varšuvos Centrinę traukinių stotį (Warszawa Centralna), kurioje atlikę higienos procedūras ir papusryčiavę nutariame vykti į oro uostą. Tiesa, mūsų skrydis tik 12:25, tačiau šiandien Varšuvoje bus minimos Antrojo pasaulinio karo pradžios 80-osios metinės ir aplink stotį iš ankstyvo ryto jau pilna švyturėliais žybsinčių policijos ir kitų tarnybų automobilių.

Leidžiamės į apačioje esančią geležinkelio stotį. Į Varšuvos Šopeno oro uostą (Lotnisko Chopina) patogu vykti su SKM S2 ir S3 traukiniais. S3 vyksta iš Warszawa Centralna, o S2 – iš už kelių metrų esančios Šrodmiescie traukinių stoties.

Traukinys atvažiuoja laiku. Bilietus perku jo viduje esančiame savitarnos aparate. Perku vienkartinius, kurie kiekvienai atsieina po 4,40 zl. Atsiskaitau bekontakte Revolut kortele.

Kelionė iki oro uosto trunka virš 20 minučių. Išlipusias nuo traukinių stotelės iki oro uosto mus atveda ant grindinio nupiešta žalia linija.

Iki skrydžio laiko yra likę daug, tad oro uosto kavinėje pasistipriname, po to dar pasėdime, o netrukus ateina metas registruotam bagažui priduoti.

Bagažą atiduodu gana greitai. Saugumo procedūrose irgi neužtrunkame, tad belieka atlikti asmens dokumentų kontrolę, nes Rumunija nepriklauso Šengeno zonai.

Mudvi su nuolatine bendrakeleive turime pasus, tad einame į automatinę pasų patikrą, kurioje užtrunkame vos 5 minutes, o naujoji komandos narė skrenda su asmens tapatybės kortele, tad jai tenka stotis į bendrą eilę. Ji užtrunka kur kas ilgiau, 10 – 15 minučių.

Iki skrydžio laikas praeina greitai. Prie vartų ateina darbuotojai, palengva nutįsta keleivių eilė. Kuomet jau būtų laikas lipti į lėktuvą, prie vartų pasirodo kažkokių tarnybų pareigūnai. Oro linijų darbuotojai atsitraukia nuo darbo vietų ir išsirikiuoja. Tą pačią sekundę per garsiakalbius pasigirsta rimtas pranešėjo balsas „uwaga, uwaga, ...“. Aš tik tiek lenkiškai temoku, tad pasidaro neramu, kad gal oro uostą evakuos ir bus ate mūsų kelionei, tačiau po sekundės pasigirsta informacija anglų kalba. Pranešėjas kviečia tylos minute pagerbti Antrojo pasaulinio karo aukų atminimą. Visi nutyla, sėdėjusieji atsistoja. Sėdėti lieka turbūt tik nesuprantantys nei lenkų, nei anglų kalbos.

Po minutės apsauga pasišalina, darbuotojai grįžta į darbo vietas, o oro uostas atgauna įprastą šurmulį. Aš lengviau atsidūstu, kad kelionė nežlugo ir netgi simboliškai teko prisiliesti prie istorijos atminties.

Įlaipinimas vyksta įprastai, tačiau pakilti neskubama. Pakylame vėluodami visu pusvalandžiu ir man kiek neramu, ar spėsime į iš anksto užsakytą transferą.

Skrydis trūks kiek ilgiau nei pusantros valandos. Išgeriu kavos (lėktuve atsiskaityti Revolut kortele negalima. Dalį pinigų į Rumunijos lėjas keitėmės Lietuvoje, bet Rumunijoje dažniausiai, jei tik priimdavo, atsiskaitydavome banko kortelėmis. Revolut kursas būdavo geriausias.), pavartau oro linijų Wizzair žurnalą ir jau leidžiamės.

Bukarešto Otopeni (OTP) oro uoste - Aeroportul Otopeni Henri Coanda vėl tenka praeiti dokumentų patikrą. Šįkart visos stojame į bendrą eilę. Žmonių jūra, bet daug langelių dirba ir šią procedūrą atliekame per 15 minučių.

Reikia susirasti bagažo takelį. Švieslentėje rodomas bagažo takelio numeris 5, tačiau jo niekur nėra. Vėliau pastebime į 4-5 takelius nukreipiančias rodykles, vedančias į apatinį aukštą. Nulipę kaip tik pamatome atvažiuojantį mūsų lagaminą.

Belieka susitikti transfero vairuotoją, nuvešiantį mus į Brašovo (Brașov) miestą, kuriame esu rezervavusi pirmąsias nakvynes.
Rumunijos ir Lietuvos laikas sutampa, tad nesklandumų dėl laiko skirtumo neturėtų kilti.

Iš Bukarešto Otopeni (OTP) oro uosto į Brašovą galima nuvykti ir visuomeniniu transportu: iš pradžių tektų važiuoti į București Nord traukinių stotį, o iš jos traukiniu ilgai riedėti iki Brašovo. Tačiau nusprendžiame, kad verčiau vyksime brangiau, bet patogiai ir greičiau.

Transfero įmonę rinkausi iš dviejų variantų: Direct aeroport: https://direct-aeroport.ro/index-en.html ir MM express https://transferairport.ro/en/rezervare.php .

Pirmasis - Direct aeroport būtų buvęs pigesnis, tačiau, kaip supratau, Brašove mus būtų išlaipinę jų nurodytoje stotelėje, o taksi paslaugos iki gyvenamosios vietos mums būtų kainavę papildomai.

Mes pasirinkome 80 lėjų asmeniui kainuojantį MM express transferą, kuris priveža iki pačių gyvenamosios vietos durų. Už paslaugas mokėsime vairuotojui.

Transferą užsakiau prieš kelionę. Išvykimo laiką rinkausi pusantros valandos vėliau nei numatytas nusileidimo laikas. Šiandien supratau, kad buvau teisi, nes į pusvalandžiu anksčiau turėjusį įvykti Direct aeroport transfer vargu ar būtume spėję.

Užsakiusi MM express transferą į elektroninį paštą gavau visą informaciją, kurioje nurodyta, kad vairuotojas mūsų lauks prie gėlių parduotuvės. Nepatiko, kad ši informacija buvo pateikta rumunų kalba, tačiau šiais laikais nėra problemos išsiversti.

Taigi, susirinkę lagaminą, traukiame ieškoti gėlių parduotuvės. Mūsų aukšte yra Express prekybos centras, pro kurį būtume ėję, jei pasirinkę Direct aeroport transfer, o gėlių parduotuvės – nei kvapo. Klausiu darbuotojos, ji nurodo kilti į kitą aukštą.

Rumunijoje beveik visi, tiek jauni, tiek vyresni, nors šiek tiek kalba angliškai. Tai yra teigiamas kelionės akcentas.

Vos pakilę matome gėlių parduotuvę, tačiau mano vardo laukiančiųjų rankose nematyti. Iki transfero išvykimo dar yra laiko, leidžiamės ieškoti tualeto. Kol susitvarkome, sulaukiu vairuotojo skambučio, kad jis jau laukia mūsų.

Kai vairuotojas surenka visą ekipažą, pajudame, keliomis minutėmis vėliau nei tvarkaraštis. Mikroautobusas patogus, gerai kondicionuojamas, kelias geras. Iš pradžių riedame greitkeliu, paskui įsukame į mažesnės reikšmės kelią. Pusiaukelėje stojame poilsiui.

Artėjant prie Brašovo kraštovaizdis tampa kalnuotu ir labai malonina akį. Važiuoju su didele viltimi ir jau svajoju, kaip po kalnus vaikščiosiu.

Kai priartėjame prie Brašovo miesto, per Whatsapp programėlę susisiekiu su apartamentų šeimininku. Esame sutarę, kad parašysiu, kai būsime netoliese. Esu patenkinta sumažėjusiomis ryšio paslaugų kainomis keliaujant po Europos Sąjungą ir džiaugiuosi, kad nereikia sukti galvos dėl vietinės mobilaus ryšio SIM kortelės.

Su šeimininku sutariame, kad jo lauksime prie parkingo. Tačiau apartamentų vieta Maps.me ir Google žemėlapiuose skiriasi, o visa gatvė yra vienas didelis parkingas, tad nesu tikra, kur mums reikia. Vairuotojas paskambina apartamentų šeimininkui, ir, įsitikinęs, kad mus atvežė ten, kur ir priklauso, išleidžia. Visiems rekomenduoju MM express transfer, patys geriausia atsiliepimai.

Beje, dauguma Rumunijoje sutiktų žmonių buvo labai paslaugūs ir geranoriški. Mitas, kad Rumunijoje yra nesaugu ar net pavojinga, buvo iš karto sugriautas. Būtent Rumunijos žmonės buvo pats geriausias visos kelionės akcentas. Į šią šalį drąsiai leisčiausi ir viena.

Beveik tris valandas trukusi kelionė mikroautobusu baigėsi. Apie pusę aštuonių susitinkame su šeimininku.

Brašove 5 naktims esu užsakiusi Apartament Monadin Ultracentral apartamentus http://www.booking.com/Share-sPPIco . Visos naktys 3 asmenims iš viso atsieina 860 lėjų arba 182 eurus.

Apartamentai tvarkingi, jaukūs ir modernūs. Gyventi juose buvo didelis malonumas.

Vienintelis trūkumas – jie yra tolokai nuo senamiesčio. Tačiau keliaujantys automobiliu jį galėtų saugiai laikyti garaže.

Įsikuriame. Nors planavome išeiti į senamiestį, tačiau visos pasijuntame pavargę, tad tenueiname į netoliese esančią maisto prekių parduotuvę ir vakarojame apartamentų balkone.
 


2019-09-02. Pirmadienis. Žygis Bran – Măgura - Zărnești.

Kaip jau minėjau pasakojimo pradžioje, man Rumunija asocijavosi su gamta, tad buvau suplanavusi kuo daugiau laiko žygiams. Šiai dienai buvo numatytas Septynių kopėčių kanjonas - Canionul Șapte Scări, tačiau kelionės planai ryte pasikeičia net kelis kartus.

Prisipažinsiu, dėl Septynių kopėčių kanjono visos abejojome. Nerimą kėlė trasoje įtaisytos 12-15 metrų aukščio statmenos kopėčios. Tokią atrakciją prieš daugelį metų esu įveikusi Slovakijos rojuje ir man ji džiaugsmo neteikė. Mano kompanionės taip pat abejojo, ar išdrįs jomis užlipti, todėl nutariame kelionę pradėti nuo lengvesnių atrakcijų ir leistis į Rišnovo - Râșnov bei Brano - Bran miestus.

Keliautojas po Rumuniją visuomeniniu transportu dažniausiai susidurs su dvejomis problemomis: savaitgaliais, ypač - sekmadieniais niekas neveža, o pirmadieniais – niekas nedirba. Taigi, tas pirmadienis ir kėlė nerimą, ar teisingai nusprendėme persigalvojusios vykti į Râșnov bei Bran miestus, kuriuose stovi pilys ir veikia muziejai.

Prieš išeidama dar žvilgteliu į orų prognozę ir pamatau už kelių dienų prognozuojamą lietų, todėl kyla noras dar kartą keisti kelionės planą ir vykti į kažkuriai kitai dienai suplanuotą Bran – Măgura - Zărnești žygį. Juk po miestus
bei pilis galėsime pavaikščioti ir lietui lyjant.

Bran – Măgura - Zărnești trasa yra Piatra Craiului nacionaliniame parke.

Planuodama žygius Rumunijoje vadovavausi tinklapyje https://muntii-nostri.ro/en pateiktomis trasomis, o taip pat ir Wikiloc https://www.wikiloc.com/ .
Tiesa, atrinkti mums tinkančių žygių trasas nebuvo labai paprasta. Norėjosi rasti kuo gražiausių, įdomiausių ir įvairiausių nesudėtingų variantų, lengvai pasiekiamų visuomeniniu transportu. Deja, pasiekti gražiausioms gamtos vietoms reikia automobilio. Be to ir trasos nėra lengvos. Lengvosios dažniausiai nebūdavo kažkuo ypatingos, o tikri ir įspūdingi kalnų maršrutai paprastai reikalaudavo daug jėgų ir tarpinės nakvynės kažkur kalnų trobelėje.
 

Bekeisdamos dienos planus pavėluojame į miesto autobusą, nuvešiantį mus prie Autogara 2 autobusų stoties, iš kurios pajudės autobusas į Bran. Iki kito miesto autobuso daug laiko, tad į Autogara 2 stotį nueiname pėsčiomis.

Visa informacija apie Brašovo miesto autobusus yra čia: https://www.ratbv.ro/ .

Iki Autogara 2 autobusų stoties einame apie pusvalandį. Paskutinius metrus jau skubame, tačiau vis tiek pavėluojame ir autobusą susistabdome jau išvažiuojantį iš stoties. Už bilietus iki Bran autobuso vairuotojui kiekviena sumokame po 8 lėjas ir kelios minutės po devintos valandos pajudame.

Rumunijos autobusų maršrutų ir kainų geriausia yra ieškoti tinklapyje https://www.autogari.ro/ . Per šį tinklapį bilietus galima ir įsigyti. 

Mes autobusais keliavome, palyginus, mažai ir visus bilietus pirkome iš vairuotojų.

Keliaudama po Rumuniją keliuose mačiau daugybę žalių Flixbus autobusų https://global.flixbus.com/bus/romania . Pati kelionių su šiuo keleivių vežėju neplanavau, tačiau kitiems, ypač keliaujantiems ilgesnius atstumus tarp didesnių miestų, rekomenduoju pasidomėti.

Mūsų autobusas gana greitai išvažiuoja iš Brašovo miesto ir skrieja provincijos keliais. Keliai kol kas yra geri. Vienoje vietoje papuolame į remontą, tačiau remontuojamą atkarpą greitai pravažiuojame.

Lipame Bran mieste prie Bran pilies. Kelionė truko nepilną valandą.

Kaip ir tikėjausi, Bran pilis pirmadienio rytą yra uždaryta. Šią savaitės dieną lankytojams pilies durys yra atidaromos nuo vidurdienio. Mes tiek laukti negalime, tad iškart eisime į žygį, tik visų pirma užsukame į parduotuvę nusipirkti mineralinio vandens (0,5 l - 3 lėjos) ir saldaus gėrimo (0,5 l - 4 lėjos).

Bran miesto centras. 





Prieš akis yra Bran arba garsioji Stokerio romane aprašyta Drakulos pilis, kurioje pats Drakula nė nebuvo. 




Pro pilį einančiu judriu keliu einame link žygio trasos starto. Ji prasideda tuoj už Bran pilies, belieka tiltu pereiti nedidelį upelį. 




Vidutinio sudėtingumo trasa yra sužymėta gerai, tačiau GPS turėti būtina. Prieš kelionę Bran – Măgura trasos KMZ failą parsisiunčiau į Maps.me programą.

Atsisukame pažiūrėti į Bran pilį ir iškart pradedame labai stačiu miško taku kopti į kalną. 




Iki Maguros (Măgura) kaimo mūsų lauks 6,5 kilometro arba 5-6 valandų žygis. Rašoma, kad šioje atkarpoje iš viso bus 690 metrų pakilimas ir 420 metrų nusileidimas. Kokį žygio variantą pasirinksime nuo Maguros, spręsime vietoje.

Mišku į kalną pradėjęs kilti takas yra paprasta kojomis išmindyta žemė, todėl nėra kur atsispirti, o lipti yra sunkoka. Labai greitai sušylame. Ką ten sušylame, jau ir prakaitas per nugarą žliaugia. Sekame trasos ženklus ir, pamažu eidamos nuo medžio iki medžio, kylame į viršų. 




Toks jausmas, kad šia trasa žygiuojame visiškai vienos. Prieš kelionę esu skaičiusi, kad žygiuojant Transilvanijos miškais negalima eiti tyliai, nes tokiu atveju yra didelė tikimybė susidurti su meška. Nors ir buvau patikinta, kad realiai sutikti mešką šansų yra mažai, tačiau iškart imuosi prevencijos ir pradedu garsiai kalbėti. Netrukus pastebiu, kad kalbu tik aš viena. Mano kompanija vis dažniau stoja poilsiui.

Lipti aukštyn yra mano stichija. Aš kankinsiuosi, kai reikės leistis žemyn. Be to tokio statumo kalnai buvo mano kasdienybė žygiuojant Korsikoje Tra mare e monti trasa, tad statumas nebestebina. Norisi lipti kuo sparčiau, nes trokštu kuo greičiau išsivaduoti iš nuobodaus miško ir pagaliau mėgautis gražiu kraštovaizdžiu.

Vienai iš mūsų lipti kuo toliau, tuo yra sunkiau. Jėgų kiek suteikia pagaliau pasirodžiusi žemai likusių slėnių panorama. 





Šią vaizdingą vietą turėjome pasiekti per pusvalandį, tačiau mes užtrukome daug ilgiau.

Po to vėl laukia geras pusvalandis nuobodaus bei sunkaus miško tako ir pagaliau išeiname į laukymę. 




Laukyme einantis takas vis dar kyla į kalną, tačiau pasirodę vaizdai nukreipia dėmesį nuo kiek varginančio lipimo.

Praėję laukymę vėl sukame į mišką ir kurį laiką galime pasidžiaugti gana lygiai einančia trasa. 




 

Einame sunkiausiai žygiuojančios tempu, tad judame kaip sraigės. Kyla mintis trumpinti maršrutą ir šalutine trasa grįžti atgal į Bran. Padiskutavę vis tik nusprendžiame dar gabaliuką paeiti, o vėliau, jei kaip, grįšime.

Netrukus atsiveria nepaprastai gražus kraštovaizdis. 




Trasa leidžiasi žemyn, bet greitai ji vėl kils į statų kalną. 




Šioje vietoje sutinkame pirmuosius žygeivius. Dauguma jų keliauja su organizuotomis grupėmis, tačiau mačiau ir vieną žygiuojančią moterį.

Pasigrožėję kraštovaizdžiu, kylame į statųjį kalną. Prie vargo prisideda dar ir negailestingai kepinanti saulė.

Jei atvirai, kalnas tik atrodė aukštas, lipti juo nebuvo labai sunku. 




Taip ir žygiuojame: tai kalnas, tai pakalnė. 




Vidurdienį pievoje su vaizdu įsitaisome pietų. 




Pusvalandį pailsėję vėl leidžiamės į kelią. Nutariame, kad vis tik judėsime tolyn. 




Tai kalnas, tai pakalnė, tai miškas, tai slėnis. Trasa yra verta visų vargų. 




Kitoje pusėje tolumoje matosi Zerneštis - Zărnești, iš kurio autobusu arba traukiniu grįšime atgal į Brašovą. 




Vėl pakalnė ir vėl kalnas. 




Nepaisant stataus lipimo mišku trasos pradžioje, ji yra tikrai vaizdinga ir nesunki bei gerai sužymėta. Tiesa, tos žymės kai kur nusitrynę ar sulaužytos, tad navigacijos priemonės yra būtinos. 




Vėl miškas, vėl akmenimis nusėta laukymė, vedanti pro Varful Măgura Mare viršūnę. Takas vis kyla ir kyla. Tiesa, jis kyla gana palengva, bet mus daugiau ar mažiau jau nuovargis kamuoja, tad su dažnais sustojimais einame koja už kojos.

Netrukus pasiekiame vietą, esančią po Măgura Mare viršūne, nuo kurios leisimės žemyn. Tik pirmiausiai pailsėsime ir pasigrožėsime puikia panorama. 




Tolumoje žemai matosi Zărnești, iš kurio grįšime į Brašovą. 



 

Akis prikausčiusios panoramos vedinos lengvu takeliu pasileidžiame žemyn. 





Panorama viena už kitą gražesnė. Apačioje matosi mūsų tikslas – Maguros kaimas. 




Tačiau trasa pateikia staigmeną ir mums tenka nebe kraštovaizdžiu mėgautis, o žiūrėti, kad nenusiristume nuo labai stačiai žemyn vedančio tako.

Kai takas šiek tiek nuožulnėja, galima vėl grožėtis vaizdais. 





Kai kuriose vietose trasos ženklas yra į žemę įkaltas stulpas. 




Vienoje pusėje – Măgura, kitoje – Zărnești.




O už mūsų – kalnas, nuo kurio ką tik nusileidome. 




Programos Maps.me žemėlapis rodo, kad šioje vietoje yra takas, kuriuo galima nužygiuoti į Maguros kaimą. Tą ir ketinau daryti. Tačiau realybėje trasa yra sužymėta kitaip ir mums rodo sukti į dešinę. Slėnyje nematyti jokio į Magurą vedančio tako, tad nutariame kliautis trasos ženklais. 




Labai stačiu miško taku trepsime žemyn. Kai išeiname į slėnį, pasirodo Zărnești panorama. Jau vėlyva popietė, pievoje su vaizdu sėdame pailsėti ir užkąsti. 




Svarstau, kuriuo keliu geriausiai būtų eiti iki Zărnești. Jei eisime pro Măgura, užtruksime labai ilgai. Be to neaišku, koks kelias laukia ir galime pavėluoti į autobusą. Interneto ryšio nėra, pasitikrinti trasų internetu negaliu. Kliaunuosi Maps.me programa. Ji man sudėlioja artimiausią kelią, nukirpsiantį nemažą kelio gabalą.

Bet kol kas turime pasiekti vietą, kurioje prasidės mūsų kelią trumpinanti atšaka.

Beje, vietų, kuriose neveikia ne tik internetas, bet ir apskritai telefono ryšys, Rumunijos gamtoje buvo tikrai daug.
 

Kitoje nuotraukoje parodytoje vietoje pasigendame trasą žyminčių ženklų ir kliaunamės tik Maps.me žemėlapiu. 



Šios dienos trasa yra labai graži, tačiau šiuo momentu ja pilnai gėrėtis neleidžia nerimas, kad kelyje užtrukome per ilgai, o dar ir trasos ženklą pametėme.

Kiek paklaidžioję po slėnį ir vis tik pasidžiaugę nepaprastai įspūdingais vaizdais nutariame sekti Maps.me parodyta trasa, o ten ir trasos ženklą atrandame. 






Prieiname vietą, kurioje turime apsispręsti, ar eiti ilgesniu keliu pro Măgura kaimą, ar rizikuoti ir trumpinti kelią. 




 Nusprendžiame trumpinti. 




Iš pradžių mūsų pasirinktas takas eina slėniu, o po to sminga žemyn. 




Galiausiai takas tampa toks status, kad lipti stačiomis darosi pavojinga. Nutariame nerizikuoti ir leistis ropomis arba ant užpakalio čiuožti. 




Tokiu būdu lipdamos nuo kalno užtrunkame gerų 40 minučių. Per daug nepavargstu, tačiau atrakcija prailgo, o rankos dega nuo dilgėlių.
Galvoju, kad šiai dienai planuotas Septynių kopėčių kanjonas būtų buvę gėlytės.

Labiausiai neramu, kad besileidžiant kokios Via Ferrata nebūtų, kuomet nei pirmyn, nei atgal nebeįstengsime eiti. Įsitikinu, kad Maps.me kelio planuoklis ne tik automobilininkus, bet ir pėsčiuosius gali nuvesti artimiausia, bet ne patogiausia ir geriausia trasa.

Kai buvome beveik nusileidę, miške kažkas
pradeda labai įtartinai treškėti. Visos vos ant kojų laikomės, tik meškos ir betrūksta. 

Prisimename prevencijos priemones ir įsivaizduojamai meškutei liepiame eiti atgal. Pašūkaujame ir traškesys nutyla. 
Kas žino, gal ten tikra meška buvo. Juk prie Zărnești yra ne tik jų rezervatas (Rezervatia de ursi de la Zarnesti), bet ir laisvai gyvenančių koncentracija nemaža. 

Pagaliau nusileidžiame ant žemės. 

Deja, posakį „kas nerizikuoja, tas negeria šampano“ teko keisti į „nemesk kelio dėl takelio“. Pastarasis dar ne kartą mus lydės kelionėje po Rumuniją.

Nežinau, kas mūsų būtų laukę, jei būtume ėję aplink, tačiau toji trasa greičiausiai būtų buvusi saugesnė. Laiko sutaupėme, bet rizika buvo per didelė. 


Jei eisite pro Maguros kaimą be jokių trupinimų, tuomet Bran – Măgura - Zărnești trasą tikrai verta įterpti į žygio programą. Ji iš tiesų yra vidutinio sudėtingumo ir vaizdinga, puikiai tinkanti dienos išvykai iš Brašovo.
 

Nusileidę nuo kalno atsimušame į ganyklos tvorą. 



Atsidarę ir uždarę ganyklos vartus išeiname į Zărnești priemiesčio gatvę. Tiesa, ji tėra paprastas žvyrkelis, tačiau po tokio sudėtingo nusileidimo toks kelias yra tarsi rojus. 




Kažkur nuo ten nusileidome. 




Zărnești atrodo vaizdingas. 







Kadangi visos teturime tik paskutinius vandens gurkšnelius, prie tekančio upelio sustojame atsigaivinti.

Paskui, besidairydamos į kraštovaizdį ir šieną grėbliais grėbiančius žmones, traukiame tolyn. 






Po kiek laiko įžengiame į asfalto gatves. Zărnești yra labai jaukus, tik mes jaučiamės pavargę ir nelabai ką matome.

Atėję į autobusų stotį randame stovintį autobusą, važiuosiantį Brașov kryptimi. Kiekviena už bilietą sumokame po 6 lėjas ir lygiai penktą pajudame.

Kelionė iki Brašovo trunka 40 minučių. Autobusas stoja daugelyje stotelių. Mes lipame Brašovo Autogara 2 stotyje.

Išlipę pirmiausiai lekiame į parduotuvę ir perkame vandens, o tada pėsčiomis patraukiame į namus.

Šiandien vakarienė vėl bus namuose.

Pavakarieniavę puolame skalbtis nusileidimo nuo kalno paženklintų rūbų, o paskui vakarą leidžiame terasoje. Skanauju Meškos – Ursus alų (skardinė – 3 lėjos). Man jis patinka.

Aptariame rytdienos planus. Pagal iš anksto parengtą programą rytoj mūsų laukia Bucegi kalnai. Moterys pareiškia į kalnus daugiau nelipsiančios.

Tai štai kokia buvo pirmoji - adaptacinė kelionės diena.


Rytoj vyksime į Sinaia ir Busteni.